REKLAMA
Znaleziono 3286 wyników
Jest nowy Krajowy Program Kolejowyartykuł
Pokaż artykuł
Jest nowy Krajowy Program Kolejowy
Na posiedzeniu 16 sierpnia 2023 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę przedłożoną przez Ministra Infrastruktury w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032). Formalnie ten dokument jest aktualizacją obecnego KPK, który obowiązywał do 2023 r.
Kanadyjski Bombardier będzie produkował we Wrocławiu nadwozia do hybrydowych lokomotywartykuł
Pokaż artykuł
Kanadyjski Bombardier będzie produkował we Wrocławiu nadwozia do hybrydowych lokomotyw
Kanadyjski koncern Bombardier podpisał wart 133 mln euro kontrakt na dostawę do USA 17 lokomotyw hyb...
[Wrocław] Kolejna wielka inwestycja: będą u nas produkować nadwozia do szybkich pociągówartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Kolejna wielka inwestycja: będą u nas produkować nadwozia do szybkich pociągów
Bombardier Transportation Polska, specjalizujący się w rozwiązaniach dla transportu szynowego i lotn...
Francuski koncern Alstom stawia na Wrocław, inwestuje i zwiększa zatrudnienieartykuł
Pokaż artykuł
Francuski koncern Alstom stawia na Wrocław, inwestuje i zwiększa zatrudnienie
Międzynarodowy koncern Alstom zrealizował wcześniejsze plany odnośnie inwestycji w stolicy Dolnego Śląska. Uruchomił w zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu linię spawania aluminium.
Kolejowy tunel dalekobieżny w Łodzi z pozwoleniem na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Kolejowy tunel dalekobieżny w Łodzi z pozwoleniem na budowę
Spółka CPK otrzymała kolejne pozwolenie na budowę dotyczące tunelu dalekobieżnego w Łodzi. Decyzja dotyczy najważniejszego elementu inwestycji: drążenia pod centrum miasta ponad 4-kilometrowego odcinka dla Kolei Dużych Prędkości. W związku z innymi etapami tej inwestycji w Łodzi trwają już prace budowlane.
Krótsze podróże i lepszy dostęp do pociągów – nowy roczny rozkład jazdy 2024/2025artykuł
Pokaż artykuł
Krótsze podróże i lepszy dostęp do pociągów – nowy roczny rozkład jazdy 2024/2025
Od niedzieli, 15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazd pociągów 2024/2025. Będą jeszcze krótsze czasy przejazdu m.in. z Warszawy do Szczecina, Białegostoku i Lublina. Pasażerowie wsiądą do pociągów z kolejnych nowych przystanków np. w Krakowie, Częstochowie i Rzepinie. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyćartykuł
Pokaż artykuł
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć zostanie skierowany do kolejnych właścicieli nieruchomości. Poszczególne etapy programu będą ogłaszane wraz z postępami inwestycji realizowanych w ramach programu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Atrakcyjne warunki sprzedaży działek i domów zostaną zaproponowane na terenach, gdzie powstawać będą odcinki Kolei Dużych Prędkości.
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zintegrowana Sieć Kolejowa – nowe podejście do planowania rozwoju kolei w Polsce
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wraz z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Instytutem Rozwoju Miast i Regionów rozpoczęły prace nad projektem integracji sieci kolejowej. Efektem wspólnych działań będzie opracowanie długoterminowego, stabilnego planu rozwoju infrastruktury i tras kolejowych w Polsce. Prace prowadzone są pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury.
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporuartykuł
Pokaż artykuł
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporu
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Za ponad 2 mld zł netto powstanie nowa linia kolejowa w woj. małopolskimartykuł
Pokaż artykuł
Za ponad 2 mld zł netto powstanie nowa linia kolejowa w woj. małopolskim
PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 roku. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł netto, który sfinansowany będzie ze środków budżetowych. Modernizacja i budowa nowych torów skróci czasy przejazdu pociągami z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza.
 Otwarto oferty w przetargu na drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Otwarto oferty w przetargu na drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce
W sumie pięć ofert wpłynęło na budowę tunelu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 85 w Łodzi. Teraz rozpocznie się proces sprawdzania i weryfikacji ofert, którego długość będzie zależna od jakości złożonych dokumentów. Jest to największy jak dotąd opublikowany przez CPK przetarg na roboty budowlane, w ramach którego powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w II połowie 2025 roku.
Centralny Port Komunikacyjny pokazuje Master Plan dla lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny pokazuje Master Plan dla lotniska
Spółka Centralny Port Komunikacyjny opublikowała szczegóły Master Planu, czyli kluczowego dokumentu określającego długoterminową koncepcję rozwoju lotniska. Opracowanie zawiera wytyczne dla projektantów i wykonawców oraz jest kopalnią wiedzy o założeniach i planach rozbudowy węzła, który zintegruje ruch lotniczy, kolejowy i drogowy.
Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na budowę 4,6-kilometrowego tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w rejonie Łodzi Fabrycznej. Będzie to trzeci i największy kontrakt na roboty budowlane dla najbardziej zaawansowanego obecnie projektu kolejowego CPK. Dwa pozostałe są już realizowane w centrum Łodzi.
Wielka i ważna inwestycja za blisko 1,5 mld zł netto na trasie Bydgoszcz – Trójmiasto artykuł
Pokaż artykuł
Wielka i ważna inwestycja za blisko 1,5 mld zł netto na trasie Bydgoszcz – Trójmiasto
Będzie lepszy dostęp do kolei dla podróżnych oraz sprawniejszy przewóz towarów na trasie Bydgoszcz – Trójmiasto dzięki planowanym zmianom na stacji Maksymilianowo, w województwie kujawsko-pomorskim. Ogłoszono przetarg na jej modernizację w ramach prac na linii kolejowej nr 201. Zakończenie inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. planowane jest w 2029 r. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027 (FEnIKS). Szacunkowa wartość zamówienia wynosi blisko 1,5 mld zł netto.
Południowokoreańskie inwestycje w Polsce przekroczą niebawem 6 miliardów dolarówartykuł
Pokaż artykuł
Południowokoreańskie inwestycje w Polsce przekroczą niebawem 6 miliardów dolarów
Analizując skalę inwestycji firm z Korei Południowej w Polsce, trudno uwierzyć, że oba te kraje dzieli niemal 8 tys. km: na naszym rynku działa ok. 700 przedsiębiorstw z kraju nazywanego „azjatyckim tygrysem”, realizując najbardziej innowacyjne projekty infrastrukturalne. Ich symbolem jest budowa odcinka Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a Ostrawą, realizowana przez grupę DOHWA Engineering.
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała drugi z trzech kontraktów na roboty budowlane dla swojego najbardziej zaawansowanego projektu kolejowego. Ponad 4-kilometrowy tunel Kolei Dużych Prędkości w Łodzi to kluczowy elementem „igreka”, czyli trasy, która połączy Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. CPK planuje zakończenie budowy tunelu jednocześnie z uruchomieniem pierwszego etapu lotniska CPK.
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem
1,9 mld zł to kwota, o jaką powiększony został kapitał zakładowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dokapitalizowanie spółki odpowiedzialnej za budowę Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości, to uzupełnienie transzy z grudnia 2024 roku, kiedy to decyzją premiera Donalda Tuska przekazane zostały środki w wysokości 3,5 mld zł. Nowe fundusze posłużą realizacji bieżących zadań wynikających z planu inwestycyjnego w ramach Programu Wieloletniego CPK na lata 2024-2032.  
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDPartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Polsko-hiszpańska współpraca przy inwestycjach kolejowych KDP
Spółka CPK podpisała umowę z hiszpańską firmą inżynieryjną INECO na doradztwo techniczne przy projektowaniu i budowie Kolei Dużych Prędkości. Partner CPK ma bogate doświadczenie przy planowaniu, projektowaniu i budowie sieci KDP w Hiszpanii, która liczy prawie 4 000 km linii szybkich kolei i jest obecnie najdłuższa w Europie.
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagonyartykuł
Pokaż artykuł
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagony
W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na pokładzie. Zamówiony został też tabor o wartości 11,8 mld zł brutto. W 2025 roku przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO. W 2025 roku spółka zainwestuje także 292 mln zł netto w rozwój infrastruktury własnej.
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztatyartykuł
Pokaż artykuł
Najlepszy wariant rozwoju kolei w mieście. CPK i Kalisz podsumowują warsztaty
Spółka CPK i przedstawiciele Kalisza wypracowali rozwiązania, które stanowią olbrzymią szansę rozwojową dla miasta. Rozmowy zmierzające do przygotowania koncepcji zagospodarowania przestrzennego okolic kaliskiego dworca trwały od wielu miesięcy. Chodziło m.in. o to, jak rozbudować kolej, którędy poprowadzić tory oraz co zrobić z budynkiem dworca, aby po modernizacji najlepiej odpowiadały na potrzeby pasażerów – mieszkańców Kalisza i okolic oraz turystów.
REKLAMA